Blame Canada?

Published on: 31.10.2014
Categories: Novinky
Tags: No Tags
Comments: 9 Comments

CanadaTymPo úspěšných závodech G4 v Brně Vašek přitvrdil tréninky a já se opravdu těšil na dovolenou, že si trochu odpočinu. Abych si odpočinul opravdu důkladně, vzal jsem si rovnou 7 dnů volna, tj. 168 hodin odpočinku! Mínus 19 hodin v letadle, -9 hod na letištích, -5 hodin ve vlaku, -3 hodiny v autobuse a mínus půl hodiny v taxíku. Prostě tak akorát do Kanady a zpět.

Příprava na celou akci ve skutečnosti začala dlouho před výše zmíněnými G4 závody. Na konci zimy jsem dostal nabídku jet na týden do Jižní Koreje, do Soulu. Super, do Koreje jsem se chtěl vždy podívat! Měl jsem neurčitý pocit, že datum akce koliduje s jinou událostí. Radši jsem zkontroloval kalendář. A opravdu, kolize termínů. A pořádná! Poté, co se mi nepodařilo Leničku přesvědčit, že zvládne týden přenášet a odrodí až po mém návratu, jsem musel na Koreu zapomenout. Náplastí na bolístku byla nabídka jet na konferenci v St. Catharines (1) v Kanadě.

Sehnal jsem si program konference, a když jsem odečetl dny zabité cestováním, vyšly mi celé 4 dny na místě. Hned bylo jasné, že i tentokrát bude čas na mimopracovní aktivity. Pohledem na mapu jsem zjistil, že se St. Catharines nachází na břehu jezera Ontario, poblíž kanadsko-americké hranice. Priority dalšího vyhledávání byly jasné. 1) Dragonboating, 2) lokální restaurace, 3) Niagara Falls. Google hned na první dotaz poskytl link na velký festival dračích lodí přímo v St. Catharines. Super. Dva měsíce před mým příjezdem. Hmmm… Vzápětí jsem našel závody ve Wellandu, dokonce Mistrovství Kanady v dračích lodích. Jeden měsíc před mým příjezdem. Jsem šťastlivec, asi. Dalším klikáním jsem zjistil, že ve Wellandu se bude v roce 2015 konat Mistrovství světa dračích lodí IDBF (2). Další průzkum webu přinesl odkaz na South Niagara Canoe Club (3), kde je doma několik místních klubů dračích lodí. Hned mi bylo jasné, že pokud si chci v Kanadě zatrénovat, měl bych napsat sem, resp. jejich závodnímu klubu Welland Warlocks.

CanadaKLMPíšu opět na poslední chvíli. Už jsem byl nervózní, že z tréninku nic nebude, když přišla kladná odpověď. Hurá, nebudu se večer nudit. Ještě narychlo rezervuji auto a můžu vyrazit na letiště. KLM mi po předchozím rozmazlování od Emirates přišli dost slabí, ale nemohl jsem si vybírat. Emirates z Prahy do Toronta létá taky, ale bohužel přes Dubaj. To by mi u projektové manažerky neprošlo. Vyrážím ráno vlakem z Olomouce a čeká mě o 6 hodin prodloužený den. Před půlnocí, když se už začínám cítit jako zombie, konečně dorazím do St. Catharines. Ubytování mám zařízené v kampusu Brock University. Strohý minipokoj se stěnami z pohledového betonu připomíná fotky z norských věznic.

CanadaFiatDruhý den ráno trápím recepčního otázkami typu jaké je nejhorší kanadské pivo a co je to „canadian cuisine“ (steak z bobra?) apod. Výměnou za blbé otázky dostanu pár dobrých tipů kam zajít na jídlo a pivo. V pauze konferenčního programu jdu na oběd a pak do autopůjčovny. Přicházím o dvě hodiny později a původně objednaný Chevrolet Spark už je pryč! Personál půjčovny brblá nad zpožděním a českým řidičákem, a pak mi dá klíče od Fiatu 500. Tomu říkám trest! 😉 Auto září novotou, na tachometru 13tis km. Tlačítko „Sport“ na palubní desce bylo zcela nadbytečné, vzhledem k neustálým omezením rychlosti. Kdo neví, o čem je řeč, tomu doporučuji zhlédnout pořad Top Gear USA Road Trip (Series 16). Na okreskách se dalo jet pár desítek metrů až 80km/h, na dálnici na pár místech dokonce až 110km/h. Proto jsem nemohl ověřit slova klasika, že „auta z půjčovny jsou nejrychlejší na světě“ (Top Gear S20E01). Teda mohl, ale nechtěl jsem riskovat pokutu za speeding/reckless driving.

KanadaLodeniceDo GPS jsem zadal adresu 108 Thorold Road East a vyrazil. Po 15ti minutách buzerace různými omezeními rychlosti jsem dorazil na místo. Loděnice se nachází na břehu severní části staré větve (4) Wellandského kanálu (5), který umožňuje lodní dopravu mezi jezery Erie a Ontario.
Přijíždím na místo mezi posledními. Loděnici tvoří několik spojených dřevěných domků na břehu a před ní stojí obří molo. Kromě obřího mola vidím taky velkou vodní plochu. Kanál má na šířku něco kolem sta metrů a hloubku 10m (Morava má na šířku něco přes 30m)! Posádka na mě čeká, rychle se převléknu a jdeme se rozběhat. Kilometr na zahřátí, poté protažení a zahřátí rukou. Vykecávám s těmi, kdo jsou nejblíž, a zjišťuji, že skoro polovina posádky byla někdy v Praze. Dost lidí má na sobě reprezentační oblečení, většinou se štítkem kategorie Senior A/B. Tak mě ani nepřekvapí, že jedni byli na MS 2009 v Račicích, další na MS 2013 v Szegedu, jiní v září pojedou na MS 2014 do Ravenny a jedna dračice dokonce zná Zuzanu Artimovou z Brněnských Draků jako kapitánku a manažerku českého ženského Senior A týmu.

CanadaPadloOd Briana Roye dostanu půjčené jeho karbonové pádlo Chinook se zlatým zářezem z MS 2013 v Szegedu. Trenér Doug Jones mě ujišťuje, že trénink bude na pohodu, protože je už v podstatě po závodech. Vyrovnáme vyvážení pytlem písku a vyrážíme. Jedeme bez bubnu a taky bez trenéra v lodi. Trenér kolem nás krouží na motorovém člunu a má krásný přehled jak to komu šlape. Celý trénink byl zaměřen na dril techniky a silovou vytrvalost. Je krásné slunečné, ale relativně chladné počasí a voda v kanále je neuvěřitelně teplá. Jak kafíčko. Trénink ubíhá velmi rychle a je to slušná makačka. Po dvou otáčkách přirážíme k molu, GPS ukazuje 12,5km a 1h30min tréninkové aktivity. Delší trénink jsem v životě nejel, uff. Cítím se skvěle, i když poněkud použitě a hladově. Je čtvrtek večer, další trénink má být v sobotu ráno. Ovšem změna je život, a protože o víkendu probíhá v loděnici soustředění kanadské reprezentace Senior B, tak je další trénink už zítra večer. No co, Niagaru vezmu hopem a přijedu, říkám si.

Zde udělám chybu a dám přednost hygieně před hladovým žaludkem. Po sprše a převlečení zjišťuji, že než se dostanu do centra, tak restaurace zavřou. Alespoň to tvrdí místní. Kobliha s „maple“ polevou v Tim Hortons a Double Royal w/ cheese v McD to jistí. Žádná jiná stravovací zařízení stejně v okolí nejsou. Výhoda McD je v tom, že když si objednáte espresso s mlékem, dostanete sice 2dl kelímek, ale kávy je v něm jen náprstek. Navíc je překvapivě dobrá. Na místní poměry obrovských kelímků plných hruškové vody je to hardcore sci-fi.

CanadaNiagaraDruhý den mě v 03:45 budí zvonící telefon. Chvíli ho zmateně hledám, adrenalin stříká do žil. Volá někdo z katedry. Vražda, smrt, zabití! >:( Venku je tma, na hodinkách 3:50, ale tělo se nedá ošálit. Není blbé a ví, že doma je dopoledne 9:50. Jaký spaní? Zapomeň, vole! Do snídaně se převaluji v posteli a vylézám z ní s pocitem, že mi upadnou předloktí. Ona to zas taková pohodička nebyla, dámy a pánové z Welland Warlocks trénují poctivě. Času není nazbyt, proto kolem oběda opouštím konferenci a beru směr Niagarské vodopády. Je to pouhých 20km daleko. Parkuji u zmenšené kopie torontské CN Tower a mířím k vodopádům. Město je natřískané turisty, jen díky chladnému větrnému počasí jich zde není ještě víc. Pár dokumentů o vodopádech jsem už viděl, dokonce i pár fotek, ale nikde ve filmu nebo na fotkách nebyly vidět obří hotely a kasina hned vedle vodopádů. Jsem překvapen, ale nemám čas, tak to beru hákem. Po levé ruce Rainbow Bridge, přede mnou American Falls (a za nimi USofA) a po pravé ruce Horseshoe Falls. Nasekám pár fotek a frčím na lehký oběd do místní vietnamské restaurace. Dám si čerstvé rolky gỏi cuốn a Phởlévku. Dobře jsem vybral. Nasycen jedu zpátky na Brock, sbalím věci a jedu zas do Wellandu.

CanadaKanalVyrážím s předstihem, protože se chci podívat na Welland International Flatwater Centre (6). Centrum má dvě dráhy, Jižní (South Course) s 2000m tratí a Severní (North Course) s 1000m tratí. Na začátku severní trati je vybudováno nové centrum s tribunou a věží časomíry a hlavně hala s úžasným tréninkovým bazénem. Tohle mít k dispozici přes zimu… Nebo až se začne rozkopávat břeh Moravy… Rozcestník před centrem potěšil. První a nejdůležitější šipka udává směr „Beer Tent“. V Kanadě ví, co je důležité. Nebo jim s tím pomáhali Češi…? 😉

Druhý trénink byl opět na silovou vytrvalost. Protože se zatáhlo, začal foukat vítr a poprchávat, tak byl kratší. Naštěstí, protože jsem si vzal jakési plastové pádlo, které klouzalo v ruce jak namazané. Draci se mě po tréninku ptali, jak se mi tréninky líbily. Po pravdě jsem jim řekl, že moc, že doma netrénujeme zdaleka tak tvrdě. Taky se ptali se, jestli jsem přijel obhlédnout terén před MS 2015, které se zde bude konat, a zda se za rok vrátím. Bohužel nevrátím, na repre budu muset ještě trochu chleba pojíst 😉

CanadaBurgerPo tréninku jsem si trochu zaplaval v kanále, skočil do Cinquecenta a vyrazil rovnou za hamburgery do The Works. Protože jsem měl opravdu hlad, objednal jsem si hamburger s dvojitým masem a caesar salát k tomu. Asi jsem tím překročil Rubikon. Postupně si mě přišla prohlédnout celá obsluhující směna s dotazem, jestli je „vše OK?“. Poté, co jsem vše snědl, tak se protočili znovu s dotazem „Ty jsi to všechno snědl? Vždyť to bylo obří!“ Eh… no měl jsem docela hlad, no 😉

Před spaním se stavím na koblihu s „maple“ polevou a pokecat s kolegy. Následující den konference končí. Vyrážím procházkou podívat se za roh na místní starý mlýn Morningstar Mill a vodopád Decew Falls. Nakonec mi to nedalo, s využitím konopných fixů se spouštím do rokle a jdu se vykoupat do laguny pod vodopádem. Potom jsem zamířil do centra vrátit auto a do veganské restaurace na oběd. Po CanadaVodopadynávratu na kolej jsem ulehl k notebooku. Budík zvonil, ale nějak jsem ho ignoroval. Když jsem se probral, zjistil jsem, že jsem prošvihl rozlučkovou párty večeři. 65$ z kapsy EU daňového poplatníka vyhozených z okna. Co už. Hlad je svině, proto mířím alespoň do McD a utrácím $ z vlastní kapsy.

Další den vstávám brzo, balím se a vyrážím na cestu domů. Zastávka v Torontu přinesla překvapení ve formě nejlepších žebírek, co jsem kdy jedl. Pokud budete mít cestu kolem, tak Hard Rock Café Toronto a jejich Hickory-Smoked Bar-B-Que Ribs vřele doporučuji. Volitelně doporučuji špunty do uší s sebou, na restauraci je to trochu hlučný podnik 😉 Celou cestu zpět jsem se v letadle díval na nové filmy. Netuším na jaké, byl to všechno děsný brak. V Schipholu jsem zvládl trochu nakupování a nakonec do sebe v RegioJetu kopl dvě pressa a začal s psaním tohoto reportu. Na rozdíl od cesty ze Zélandu jsem ve vlaku neodpadl a dorazil domů relativně při smyslech 😉 Výlet to byl fajn, ale opět zbytečně krátký. Jsem rád, že mě Welland Warlocks vzali na tréninky, oba byly parádní. Jídlo v Kanadě bylo skvělé (s výjimkou snídaní a kávy). A proč se článek jmenuje Blame Canada? Lepší titulek mě jednoduše nenapadl.

-Pašík-

Ještě přidám kvízovou otázku:

Jaký je rozdíl mezi kanadským a šumavským dřevorubcem?

Žádný. Oba si za týden práce vydělají na víkend v Praze.

1) St. Catharines
2) 12th World Nations Championships
3) South Niagara Canoe Club
4) Welland Recreational Watterway
5) Welland Canal
6) Welland International Flatwater Centre

Celá fotogalerie z výletu zde

Share Button
9 Comments
  1. Rosťa Rosťa napsal:

    Akorát to někteří maj o letenku navíc, že joooo. A to je ten kvíz.

    • Mira Mira napsal:

      Ledaže by kanadský dřevorubec dostal letenku zaplacenou v rámci služební cesty na kácení vánočního stromu na Václavském náměstí 😉 Hezký počtení, díky…

  2. Rosťa Rosťa napsal:

    Ale perfektně napsaný report ze služebky

  3. PetrV PetrV napsal:

    Čoveče v St. Catharines bydlí kámoška. Měl jsem tam začátkem října taky cestu a chtěl jsem ji navšívit, ale pak se změnily plány a nakonec jsem projížděl Quebec a New Brunswick. Ale třeba se už na příští služebce potkáme! 😉

  4. Zlamy napsal:

    Chválím super report hodící se do okurkové sezóny!

    • Pašík Pašík napsal:

      Zlámy: díky. Report z roku v Číně by se taky hodil. Škoda, že nikoho s touto zkušeností neznáš… 😉

      • Mira Mira napsal:

        Ale zná 😉 A dokonce už dotyčného dokopal k napsání a mám to tu na stole… Jen tomu ještě chybí úvodníček a vhodná chvíle na vypuštění 😉

        • Pašík Pašík napsal:

          Fakt? Úžasný 😉 To jsem netušil, zatím nevidím nic v administraci 🙂

  5. Markét napsal:

    Moc pěkný článek … 🙂