Draci z Hané přivezli z Prahy zlato!

Published on: 15.9.2012
Categories: Novinky
Tags: No Tags
Comments: 5 Comments

Pražský festival dračích lodí  pro nás byl vždy vyjímečným – je to dokonalé spojení sportu, kultury a zábavy.

Tento ročník, který proběhl o víkendu 8. – 9. 9., byl pro nás o to vyjímečnější, že jsme stoupli na příčku nejvyšší…

Jako už každý rok, tak i letos bylo sestavení posádky pořádný oříšek. Z původních osumnácti přihlášených nás po odečtení zraněných a zaneprázdněných odjelo do Prahy pouhých čtrnáct. Zbytek posádky tak doplnili naši kamarádi z Brna, Prahy a Českých Budějovic.

PDBA 2012 KilometrPo rychlé instruktáži bubenice a těch, co na dračí lodi ještě neseděli, jsme byli připraveni utkat se o „Podzimní pohár“ – závod na 1000m s jednou otočkou. V každé rozjížďce startovalo celkem šest lodí vždy s odstupem patnácti vteřin – my jsme přišli na řadu jako pátí v pořadí.

A je odstartováno! Pod našimi pádly vaří voda a loď vyráží vpřed. Dostáváme se do traťového tempa a mně bleskne hlavou, zda Vašek a Standa ví, že jedeme kilometr. Zezadu slyším křik kormidelníka „Zpomalte! To neudejcháte!“, ale bubenice Eržebet do toho řeže jak za mlada a nevypadá, že by o nastaveném tempu chtěla diskutovat. Těsně před otočkou dojíždíme loď před námi, pokus o podjetí nevychází, a tak to bereme vnějším obloukem a ztrácíme. Adrenalin na maximu, síly na minimu. „Tři, dva, jedna…“ a deset rychlých správně tažených záběrů dostává naši loď opět do pohybu a my míjíme předjížděnou loď jakoby stála. Chytáme druhý dech a řítíme se do cíle. Pocity jsou skvělé, čas 05:04,22 a výsledné desáté místo je pak krásnou odměnou…

Po kilometru nás čekal závod v přetahování, který se jezdí jednoduchým vyřazovacím způsobem. Rozlosování nám hned do první rozjíždky přihrálo silný německý tým Dresdner Löwen a před celkem rychlou porážkou nás nezachránily ani připravené pokřiky „Ein, zwei, drei, wir sind geil!“ či „Wir haben Turbo, was haben sie?“. Závěrečné „Deutsche Drachen sind zum Lachen“ jsme si tak raději nechali jen pro sebe 😉

Vyhlášení výsledků, úchvatné večerní vystoupení s osvětleným drakem a několik ohňostrojů z nedalekého pyrofestu byly krásnou tečkou za prvním závodním dnem.

V neděli ráno nás jako první čekal „Tanjung-Pinang Cup“ – závod na originálních indonéských lodích pro 12 pádlujících na 600m s jednou otočkou. V souvislosti s tím nás čekalo ještě jedno velké rozhodnutí. „Tak co chlapi, jdeme do toho?“ A jednoznačně bylo odsouhlaseno – Haná Dragons jako první v České republice předvedou během závodu přechod do stoje! Změnu techniky pádlování používají indonéští závodníci po otočce, tedy v polovině závodu, aby na druhou půlku zapojili jinou skupinu svalů. Může se to zdát celkem jednoduché, ale pro správný postoj je třeba prohodit přední a zadní nohu a není-li posádka dostatečně sehraná, loď se nepěkně rozhoupe. V tomto závodě startují vždy dvě lodě zároveň, takže diváci krásně vidí, jak si který tým vede.

PDBA 2012 Tanjung Pinang CupVašek se Standou hned po startu nasadili opět celkem přísné tempo. Dlouhá, úzká a hlavně pekelně těžká pádla vibrují při každém záběru, ale pohled na odskakující vlny od přídě nám odvádí myšlenky jinam. Už před otočkou máme nad našimi soupeři docela dobrý náskok. DB-gangster Lukáš vystřihne oblouk jako z učebnice a přichází naše chvíle: „Tři, dva, jedna – raz, dva, tři, čtyři, tempo!“. Loď vystřelí vpřed. Jsme jako vyměnění. Necítíme bolest a jedeme naplno! Posádka za námi mizející lodě něvěřícně kroutí hlavami a mně se jakoby samovolně rozjíždějí koutky na tváři až do zcela zřetelného úsměvu – ano, byl to dobrý tah! Čas 04:10,20 nám přinesl neuvěřitelné třetí místo, přičemž naše ztráta na první místo byla pouhé dvě a půl vteřiny!

Po krátkém odpočinku jsme již sedali opět to tradičních čínských lodí, abychom ze sebe vydali to nejlepší na krátkých tratích. Sprinty na 250m zpravidla jely čtyři lodě vedle sebe, takže netřeba popisovat, kolik dramatických soubojů se zde odehrálo. Obě dvě rozjíždky se nám podařilo vyhrát, navíc vždy s nejrychlejším časem, a tak náš tým putoval rovnou na PDBA 2012 Finalerozpis finále a my měli čas se občerstvit a odpočinout. Z loňských ročníků jsme už však věděli, že nejrychlejší časy ještě nemusí znamenat vítězství, ve finále hodně hrají nervy a spousta se toho dá pokazit. Dostáváme dvojku,  tedy loď číslo dvě a druhou dráhu od břehu. Jedeme pomalu proti proudu a zkoušíme ještě jednou start. Rozdýcháváme se a necháváme splývat loď na startovací čáru. „Are you ready? Attention! GO!!!“ zní z megafonu startéra a my zarážíme pádla do vody. Sedum silných, deset rychlých a tempo! Mírně jsme ujeli všem našim soupeřům. Teď to ale udržet! Po dvousetmetrech nám nějak dochází dech. U96 nás pomalu začínají předjíždět. Slyšíme neuvěřitelný křik ze břehu. Naštěstí Vašek udrží chladnou hlavu a nezrychluje. Chce to sílu! „Tři, dva, jedna, sílu!“ Od bubnu se ozývá řev, že by i paviánům tuhla v žilách krev! Jsme v cíli… koukáme jeden na druhého… nikdo netuší… „Jsme alespoň třetí?“ ozve se zezadu. U96 vpravo od nás začínají slavit, ale holky ze břehu naznačují tím správným prstem, že jsme jedničky my. Teď to potvrdil i komentátor. A je to jasné: „Hej, hej, hej, Hanáci jsou nej!“. Máme zlatooó! Plácáme se po zádech, objímáme, sem tam ukápne i slza. Týmová radost dvaceti lidí na vrcholu štěstí – tohle těžko zažijete v jiném sportu!

Na závěr je třeba poděkovat Pražskému klubu dračích lodí za perfektní organizaci a ostatním týmům za přátelskou atmosféru a zdravou soutěživost. Příští rok určitě zase!

Videosestřih a fotky z akce najdete v naší galerii

Galerie od ostatních týmů:
Jizerský drak

Share Button
5 Comments
  1. vašek napsal:

Moc hezky napsaný Míro. Už vím, co se dělo za mými zády :). Musel to tam být pořádný adrenalin 🙂

2. Martin napsal:

Vašku video super děkujeme 🙂

3. Mira Mira napsal:

Do galerie jsem přidal i výběr fotek od Vaška. Ty z mého foťáku ještě chvíli zaberou. Bylo jich na kartě přes tisíc, takže promazávám a promazávám… M.