One team show – Velké Dářko 2013

Categories: Novinky
Tags: No Tags
Comments: 8 Comments

Darko2013fotoZávody dračích lodí na Velkém Dářku pořádané Pražským klubem dračích lodí byly ze začátku pouhou náplastí na bolístce jménem Křetínka Cup, na který bohužel pro náš tým nezbylo pořadatelům místo ve startovní listině. Padla kvůli tomu nepěkná slova, emoce bouřily, přeci jen jsme byli na Křetínku pořádně nadržení. Nicméně zdravá chuť závodit v nás zvítězila a tak nebylo o čem dále diskutovat – ve stejném termínu se jedem porvat o placky spolu s dalšími 55 týmy na Dářko!

Celá akce byla naplánována jako jednodenní, takže bylo rozhodnuto, že po závodech pojedeme odpočívat zpátky do Olomouce. Jinými slovy: ožereme se až doma na loděnici. Na posledním tréninku před závody udělili kapitán a trenér poslední instrukce, rozlosovaly se posádky do aut a nezbylo než čekat na brzký sobotní odjezd směr Vysočina.

Budíček v 5 hodin ráno, rozlepit oči a přimět mozek nabootovat aspoň do nouzového režimu je pro trénované ospalce docela sada. Nicméně podařilo se a kolem šesté už byli všichni na cestě. Někteří po cestě ještě úspěšně doháněli spánkový deficit a čerpali síly na závod. Ještě jedna zastávka na kafe, snídani, čerstvé koláčky a kolem osmé jsme na místě. Základní tábor označený novou týmovou vlajkou jsme rozbili v nedalekém březovém lesíku na ne úplně atraktivním místě, zato takticky poblíž stánku s pivkem. Nejeli jsme sem ale vyhrát závody v kempování, důležité je pouze mít stan nad hlavou. Obloha po ránu totiž vypadá, že nám pošle každou chvíli studenou spršku. Naštěstí se tak nestalo, kosa ale zůstala stejná celý den. O to větší byla motivace pořádně se rozběhat před prvním startem, který nás čekal o půl jedenácté.

VelkeDarko2013jedem

Těsně před nástupem na loď trenér přináší čerstvé info od pořadatelů – pádla při startu nesmí být ve vodě. Pražáci musí mít vždycky něco extra… Hodiny odříkání na trénincích doprovázené nesnesitelným řevem bubenice a trenéra, když náhodou někomu při startu čouhal byť jen kousek listu pádla z vody tak přišly během chvilky vniveč. No nic, jde se na to. Vyplouváme směrem ke startovní čáře v doprovodu silného protivětru. Lodě seřazeny. Start! Protivítr brzdí pádla při přechodu pro další záběr, stejně jako celou loď, ale do cíle dojíždíme jako první! Dobrý pocit z jízdy ještě umocňuje fakt, že jsme ze všech posádek a našich čtyř přímých konkurentů v kategorii Sport zajeli nejlepší čas.

Darko2013nezmerenoPauzu do druhé rozjížďky jsme vyplnili lehce stravitelným obědem, jako jsou palačinky zalité čokoládou a šlehačkou, klobásky, smažený sýr či řízek s hranolky. A samozřejmě pivem. Některým dračicím se už totiž klepaly ruce na znamení, že hladina alkoholu v krvi klesla pod kritickou mez. Jako zpestření po obědě nám Martin Asmus připravil hru na hledání ztracených klíčů od auta. Medvěd vyhrál, ale až poté, co jsme auto přesunuli, rozebrali komplet interiér a přebrali všechno jehličí v okruhu 5 metrů. Schoval je opravdu šikovně :).

Rozbíhačka před druhou rozjížďkou se už neobešla bez pozornosti publika, které naši snahu komentovalo hláškami typu „To máte za trest?“ a v lepším případě „Jooo, to jsou ti profíci“. Na loď už nastupujeme s podstatně menší nervozitou než v první jízdě, věříme si a chceme vyhrát! Podmínky skoro stejné jako v první jízdě, zase funí a vlny jako prase. Pádla z vody ven, start a valíme. Pocitově lepší jízda než první, v cíli jsme nechali soupeře minimálně o půl lodě za námi. K molu už přijíždíme s příjemným pocitem, že finále máme tutově. Někdo z břehu cosi blekotá, že nám tuto jízdu nezměřili. Ha ha ha, moc velká sranda :D. Na molo ale vzápětí přibíhá jeden z pořadatelů: „Zůstaňte v lodi, pojedete ještě jednou, vypadla nám časomíra“. „Hej tak to si děláš P*DEL !?“. Někteří draci už mají našlápnuto k útoku na pražskou maringotku časoměřičů. Naštěstí emoce opadly stejně rychle jako přišly a ostřílení draci zmírnili mladou horkou krev :). Dostali jsme aspoň milosrdnou půlhodinku na odpočinek a jedeme znovu.

Darko2013prvniNaštěstí pro nás (a taky pořadatele) jsme opakovanou jízdu opět suverénně vyhráli, i díky motivaci v podobě slibu živé ukázky nových kalhotek naší bubenice. Nebudeme spekulovat, co by následovalo, kdybychom do finále nepostoupili, ale asi by na to kluci pražští nevzpomínali v dobrým. Lovit z Dářka budku s časomírou a rozhodčí bych na jejich místě fakt nechtěl :).

Každopádně postup do finále jsme si dvojnásobně zasloužili. Sebevědomí před finále nám opravdu nechybí, ale lehká nervozita tam přeci jen je. Leňa na bubnu velí rozdýchat, soustředit se na sebe, nečumět po ostatních lodích. „Are you ready? Attention – GO!“ Sedm silovejch, deset do tempa, dalších deset v tempu a držet do konce. Jedeme stále na prvním místě, Leňa odpočítává posledních 15 záběrů. Nepodařilo se nám je dát úplně synchro a loď se nepříjemně rozhoupala. Pražský klub dračích lodí nalevo od nás dotahuje, ale pozdě. Jsme první! Zlato – naše oblíbená barva!

Darko2013slavimeVyhlašování výsledků se táhne déle, než jsme čekali, hlavně díky slovnímu apetitu moderátora celé akce. „Co bere ten týpek za drogy, ty chci taky“. Konečně následuje vyhlášení kategorie Sport a my přebíráme opravdu nádherný, ručně vyráběný skleněný pohár. Už jen za něj celá tahle sranda fakt stála. Večer z něj v loděnici pijeme šampaňské (vlezou se tam dvě!), později víno a až když je lednička prázdná vyráží tvrdé jádro na rozlučku našeho levého háka Zlámyho do města. Ale to už je na jiný report.

Z původně neplánované účasti Haná Dragons v závodě dračích lodí na Velkém Dářku se tak nakonec vyklubala zlatá akce ve stylu one team show.

– Vašutka & Honza –

Odkazy na příslušnou fotogalerii a video.

Share Button
8 Comments
  1. Pašík Pašík napsal:

Vašutka a Honza: dobrá práce, pěkný report. Мой любимый цвет золотой 🙂 http://www.youtube.com/watch?v=ijl5OKdzyU0

2. Mira Mira napsal:

Spica! Jen Vaskovo „ku.va, drzak na vlajku“ mi tam chybi 😉 M.

3. Beňa Beňa napsal:

supr clanek. diky za nej.

4. vašek napsal:

Hezkej report, přesně tak to tam vypadalo. Sice za 5 min dvanáct, ale je tady. Takže rekord stále drží Petřas 🙂

• Pašík Pašík napsal:

Obávám se, že smutný rekord držím já s reportem z loňských testů. Petřas je až druhej ;).

5. Danča Danča napsal:

Super Ságlíci! Moc hezký!

6. Petras napsal:

Moc pekny!!! A jsem rad, ze se Pasik priznal sam a uz to nemusim vytahovat ja…:) 🙂